torsdag 7 juni 2012

Vilket lugn jag har i kroppen nu, känslan är helt underbar ;-)

Hampus körde över mig till mina föräldrar så åkte jag och mamma till stallet tillsammans.
Tog en härlig tur på våra helt fantastiska hästar i kvälls solen, Tyvärr var det väldigt mycket mygg så sådär jätte trevligt tror jag inte Svala tyckte det var, hon var väldigt besvärad stackarn.

Red runt lite här och där men det blev en lugn sväng. Jag och Svala travade lite vilket hon verkligen uppskattade, dels för att få sträcka lite på benen och för det andra för att slippa myggen för en liten stund. När man började vända av hemåt så ökar hon på traven hela tiden och tillslut går det väldigt fort. Men då får man bara bryta av och göra om.

Mockade hagen/volten där hon nu får stå på eftermiddagarna innan det är dags att få komma in. Hon kommer även stå inne på nätterna under sommaren.
Vill inte att hon står på gräs hela dagar för hon har blivit så fet och med tanke på att jag fortfarande ska rida henne lite försiktigt/sparsamt med tanke på hennes bakben så är nog detta det bästa. Så dumt att belasta benen mer än nödvändigt. Men det tycker inte Svala!

Hampus och Gabriel kom och hämtade mig i stallet. Passade då på att visa Hampus fölen, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar