onsdag 27 juni 2012

Mötte mamma i stallet så vi tog en liten sväng tillsammans runt valackslingan och skogsslingan. Svala var på hugget så det var bara att hålla i hatten. Det blev inte direkt bättre när det var några tjejer som red en liten shettis fram och tillbaks på valackslingan, Svala gick då mer på bakbenen och ville också bara springa så där hade vi en hemsk dragkamp.
Hade jag varit smart hade jag låtit henne springa av sig "ORDENTLIGT" på volten innan. Men som sagt, så smart var jag inte!

Blev lite trav och försökte träna lite på galoppfattningar, vilket gick sådär. Det rasslade bara till under en sen var man några 100 meter längre fram. Dagge hade inte en chans att hinna med. Han var också väldigt pigg idag, men Svala och Dagge har inte riktigt samma drag under hovarna.
Absolut inget illa menat med det, men Svala är bra snabb. Sådan mor, sådan dotter ;-)

Pysslade lite i stallet efteråt och sen satt jag och mamma och pratade om livet medans regnet bara öste ner. Riktigt mysigt...

17 dagar kvar nu, har hur mycket saker som helst kvar att fixa. Har även fått tillbaks min magkatarr :-( Bläää!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar