fredag 4 maj 2012

DAGGE OCH SVALA HAR FÅTT EN LILLEBROR!

Strax efter kl 22:00 igår kväll fick jag ett meddelande av Eva i stallet som meddelade att första fölet hade kommit, och det var Katlas. Så jag slängde mig i bilen och gasade iväg för att se underverket <3
Det var ett litet hingstföl och han var så söt.
Sådan mor, sådan son ;-) Man kunde knappt slita ögonen i från honom. (= KÄR).
Tog även en massa bilder <3
Tror klockan var närmare ett på natten när jag åkte hem. Tiden går så fort när man har något vackert att titta på ;-)
Tyckte så synd om Hampus för han blev väckt av att Lucy började skälla för hon trodde det var en inbrottstjuv som var i farten, men i själva verket var det bara mamma som gick längs uppfarten till huset. Tack och lov vaknade inte Gabriel!
Känns ändå skönt att hon är på sin vakt, duktig hund!

Idag åkte jag och Gabriel till stallet. Men usch och fy vad det blåser och kallt var det.
Vart tog sommarvärmen vägen?
Satt och pratade med Lezcek ett tag. Sen rullade jag och Gabriel in i gräshagen där stona gick.
Svala blev glad när hennes lilla lek kompis kom. Hade gömt morötter i vagnen och hjälp vad Svala höll på, och Gabriel tjöt av skratt när Svala sniffade omkring med sin mule så det regnade gräs ner på Gabriel. Åh vad jag älskar min underbara häst!
Gullade med henne och tog en massa kort. Fick även några kort på Katla och fölet men tyvärr blev minneskortet fullt mitt i allt ihop, så typiskt! Varför blir det alltid så? Eller så dör batteriet!

Nu väntar vi bara på att Frenja ska föla, för hon rullar fram hon också nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar