lördag 12 maj 2012

ÄNTLIGEN TILLBAKS PÅ HÄSTRYGGEN IGEN!

Vet inte riktigt vem som tyckte det var roligast, jag eller Svala.
Ställde kl på 6 och gick först ut med hunden sen åkte jag iväg till stallet. Så lugnt och skönt, helt dött ute. Kanske inte världens bästa väder, men man kan ju inte få allt ;-)

Tog en skrittur på Svala runt skogsslingan och vi var ute i exakt 40 minuter enligt veterinärens schema.
Så underbart, men Svala hade fullt upp med att titta på allt runt omkring så det gick väldigt vingligt.
Mycket pyssel blev det också och Svala stod bara och njöt, åh vad jag älskar min underbara lilla häst <3

Var hemma från stallet kl 10, så underbart att man har hela dagen framför sig.
Hampus hade lånat hem en grävmaskin från sitt jobb som vi har haft stor hjälp av när vi arbetar på tomten.
Han har nu tagit bort all sly/träd mm som vi sågade ner för några helger sedan, han har även fått upp rötterna mm med hjälp av grävaren samt börjat jämna ut tomten i den hörnan. Passade även på att elda lite så slipper man åka skyttetrafik till sopstationen. Sen det Hampus var mest nöjd med var att han skalade av ett berg från all mossa mm och det blev verkligen hur bra som helst.
Nu vill man bara fortsätta tills allt är klart, men det krävs "MYCKET" tid och pengar. Så det blir en sak i taget, men det kommer bli skitbra i slutändan :-)

Jag fick även prova på att köra grävmaskinen och det var skitkul. Har även blivit lovad jobb om jag jag lär mig köra. Så då har jag en backup plan om jag inte får mitt leg!

Igår var vi och köpte en hundbur till bilen. För den Lucy har nu ska vi ha på jobbet när vi börjar jobba igen. Är så nöjd för det blev så mycket mer plats i bagageutrymmet :-)
Tyvärr får man inte ha något nära buren, då det nästan aldrig är i samma skick som då man lämnade det där.
Vi hade en Mim bur förut som är en av de bästa på marknaden, den är även krocktestad. Men då vi har en ganska liten hund så kom hon ut med benen och lyckades håva in allt som låg utanför buren för att sedan tugga sönder det. Så för oss var det ingen bra bur, så istället blev det en Dogman. Billigast men också den bästa med tankte på att den har minst galler så hon kommer inte ut med någon kroppsdel. Så nu får vi förhoppningsvis inget mer söndertuggat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar