tisdag 29 maj 2012

BÖRJADE TRAVA!

Var hos tandläkarn igår och passade då även på att hälsa på Lillan, som bor i samma hus som tandläkarn.Vi fikade och pratade lite skit. Hon blir så glad varje gång hon får beök. Sen blir hon så glad när Gabriel är med.

Igår var Hampus, Gabriel och jag även in till stan och beställde min vigselring. Den är så underbart vacker så längtar verkligen till den dagen då Hampus trär på den på mitt finger :-) Bara en och en halv månad kvar nu ;-)
Passade även på att lämna in min förlovningsring till förminskning.
Men vad man känner sig naken när man inte har den på sig.

Mamma red lektion för Eva Thomenius idag vilket tydligen hade gått bra.
Jag och Svala var ute på en tur under tiden så vi missade när mamma red.

Jag och Svala tog red två varv runt valackslingan och hon fick nu äntligen börja trava lite smått, vilket hon uppskattade. Till en början var fötterna mer i luften än på marken men hon lugnade ner sig efter ett tag och travade på bra.

Efter turen blev hon som vanligt ordentligt ompysslad och hon såg så nöjd och belåten ut. Lika nöjd var jag :-)

Nu ska jag börja behandla Lucy som vi misstänker har fått rävskabb.
Har en skabbräv som vi ser i stort sett dagligen på tomten. Har pratat med viltvårdaren som även har varit här och kollat runt. Han säger att det är mycket skabb i området och det bästa är att ringa när man har räven på tomten. (Men hur lätt är det på en skala, dom förflyttar sig ju ganska snabbt). Men man får börja mata den på bestämda tider, då dom tydligen lär sig sånt fort och sen kommer viltvårdaren och knäpper den då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar