måndag 5 mars 2012

RÖJ- OCH STÄD DAG.

Idag var jag, Gabriel och Lucy i stallet och röjde. Ja, vi vände upp och ner på alla våra saker, så nu är var sak på sin plats och rent och fint blev det :)

Började inne i fikarummet med mammas skåp, åh vilken röra. Man visste inte riktigt vart man skulle börja, så det blev att jag slängde ut allt på golvet.
Sen tröttnade självklart Gabriel på att sitta i vagnen så jag la ut Svalas täcken på golvet, men där ville ju inte Gabriel vara. Så han ålade omkring överallt där inte det låg täcken. Åh fy va skitig han blev. Han såg ut som Dagge när han fixat sig en fin lerinpackning. Så det var bara och borsta av honom så tog vi en promenad i det fina vädret istället.
Gabriel somnade så det var bara att fortsätta röja efteråt.
Satte upp hyllplan i mammas skåp så nu är det ordning och reda.

Sen tog jag tag i sadelkammaren. Så det blev en IKEA kasse med saker som jag vill slänga, men mamma ska få gå igenom det först.
Är bara så trött på alla saker som bara tar en jäkla massa plats och som man inte ens använder.

Mockade och gullade lite med Dagge och Svala.

Ska bli kul att se mammas min imorgon då hon öppnar sitt skåp, hihi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar