söndag 11 mars 2012

LEKTION FÖR MALIN.

Idag red jag lektion på Svala för Malin, så kul :)
Började samla henne lite nu och att hon ska börja jobba lite mer med bakbenen. Red mycket volter och igångsättningar. Att hon ska öka takten på en gång utan att man sitter och tjatar.
Fick även en massa tips hur vi ska träna, ser verkligen fram emot nästa lektion :)

Sen fick jag "äran" att rida ut på Dagge. Vi red till och från stora vägen, sen valackslingan hem igen. Blev en hel del tempo och tränade lite på det jag hade gjort på lektionen. Dagge fattade precis vad det var som gällde.
Pigg kille som pinade på bra.
Riktigt kul att rida honom idag, var så länge sedan. Han är så underbart fin den hästen.

I torsdags var jag och Gabriel iväg med min syster för att prova tärnklänning. Vi bestämde oss snabbt för en klänning som var så söt. Så skönt!
Men sen var det ju det där med färgval. Vi trodde att man skulle få välja bland ca 10 olika färger, men nej då. Kvinnan i butiken tog fram 2 st stora kartor med olika färger, dvs 180 st olika. HJÄLP!
Men även där bestämde vi oss ganska snabbt, tack och lov. Stod mellan en ljus blå och en ljus rosa klänning, och syrran bestämde sig för den rosa.
Nu är det momentet klart!

I går lördag hjälpte Hampus en kompis att flytta.
Sen på kvällen åkte vi över till brorsan och svullade godis och tittade på melodifestivalen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar