lördag 17 september 2011

Jag och mamma kom till stallet ganska sent.
Min syster hade varit i stallet på dan med hennes kille och hans två barn som hade ridit Dagge.

Svala fick sig en ordentlig dusch och det behövdes verkligen. Det har jag velat göra sen hon kom hem från Edeby Gård, men det har bara inte blivit av.
Vi hade problem med att få in henne i spolspiltan, vi var tre stycken som höll på. Hon är så misstänksam på allt nu och jag förstår henne. Tidigare har det inte varit några som helst problem. Slutligen hämtade vi in Frenja som Svala fick gå efter och då gick hon in. ÄNTLIGEN, hihi.
Väl inne och när jag höll på att skrubba henne med svampen stod hon och njöt, hon tyckte det var så skönt. Nu är hon ren och fin.
Sen fick hon stå inne med sitt nya blåa täcke, så fin. Men en skönhet klär ju i allt, haha :)

Avslutade kvällen med film med "min" familj. Sist vi tittade på film tillsammans var på BB, så det var ett tag sen. Men då var inte Lucy med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar