söndag 22 maj 2011

VALLFARI LÄTT VÅR!

Då var det dags för mammas andra tävling på Dagge på Hemfosa Gård :)
Skönt att det inte var så långt att åka.

Stackars mamma, hon vill verkligen inte detta. Hon tycker inte det är ett dugg kul och ville först inte åka. Hon ville vara hemma i trädgården och plantera blommor. Men som jag sa åt henne att ta det som en träning att få rida på ovalen som man sedan får poäng för, skit i alla andra. Bra träning är det för Dagge också att komma till nya ställen med en massa andra hästar och människor som springer omkring som yra höns. (Så som det brukar vara på tävlingsplatser).

Slutade med att vi åkte :)
Själv var jag super taggad, jag vill också tävla och längtar så till nästa år!

Dagge skötte sig jätte bra. Han blev överlycklig när vi lastade ur honom när det var på en grön äng med "MASSOR" av gräs. Trodde han hade kommit till himlen, haha!
Mamma var också jätte duktig, så stolt över min stackars mamma som måste genomlida mina dumma påhitt som att tävla. Har så dåligt samvete för detta.

Gick sådär för dom på banan. Syntes lång väg att mamma inte tyckte det var roligt och Dagge gick och sov.
Tölten har han svårt för men det var den gångarten som såg bäst ut.
Dom slutade på en 14:e plats med poängen 4,14, (4,1 4,1 4,3).
Dom kom iallafall inte sist :)

Var så skönt att sitta i solen och titta på alla fina hästar.
Lucy var med och hon skötte sig så bra.

Pappa och min lillebror Rickard kom när vi höll på att plocka ihop. En aning sent, men bättre sent än aldrig!

Dagge tyckte det var en riktigt dum idé att åka hem så tidigt. Han ville vara kvar ett tag till och äta av det goda gräset.
Det var så roligt att se för när vi hade tagit bort hagen såg man vart den hade varit. För där var gräset så kort, kort, kort.

Har varit en härlig dag med super bra väder.
Mamma var glad över att komma hem så att hon äntligen fick pyssla i trädgården med att plantera sina blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar