fredag 20 maj 2011

HOVSLAGARN KOMMER!

Hade lovat mamma att hjälpa till idag när hovslagarn kommer. Stackarn har haft ont i magen för detta när hon inte fick ledigt från jobbet och inte visste hur hon skulle lösa detta. Hämtade upp Saga på väg till stallet och då höll sig Lucy lugn, så skönt. Sen fick båda hundarna sitta i bilen under tiden vi var i stallet. I skuggan med bagageluckan öppen, SJÄLVKLART!
Mycket bra träning för min lilla Lucy som inte riktigt tycker om att sitta/åka bil. Men med Sagas hjälp gick det bra. Slutade med att båda hundarna låg och sov, skönt!

Pysslade om Dagge, hade gärna tagit en härlig ridtur. Men kommer inte hinna idag.
Gick jätte bra med hovslagarn, Dagge och Blidde skötte sig bra. Sen kom Linda och då åkte jag hem.

Hade tänkte plugga hemma hos mamma och pappa men råkade somna på soffan i stället, oops!
Sen när mina föräldrar kom hem åkte vi till Babyland för att titta på en barnvagn som jag och Hampus är intresserade av. Slutade med att vi köpte den, en Emmaljunga och den är så fin :)
Känns så konstigt nu när man börjar inhandla dessa saker, börjar bli så verkligt samtidigt som det känns så fruktansvärt overkligt allting. Svårt att beskriva dessa känslor.

På kvällen grillade vi hemma hos mina föräldrar, riktigt mysigt och så gott.

Igår var vi hos barnmorskan på ett rutinbesök. Allt såg bra ut. Dock har mitt järnvärde gått ner igen så nu får man knapra järntabletter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar