söndag 15 maj 2011

HAFT DAGGE I 6 ÅR!

Idag möttes vi utanför jobbet för att sen åka ut till Sorunda för att beta av momentlistan på häst inför legitimationen. Så härligt och skönt att ha det avklarat nu när man försvinner ett tag från jobbet.

Så nu har jag gjort följande:
* Jobbat i över 6 år heltid som djursjukvårdare = CHECK :)
* Momentlistan klar = CHECK :)
* Gått kurser som motsvarar 4 veckor = CHECK :)
Så nu har jag bara provet kvar, och det ska jag väl förhoppningsvis klara av också :)
Därefter får jag äntligen min legitimation, då blir jag leg djursjukskötare :)

Så nu när jag inte jobbar utan väntar på att bebisen i magen ska titta ut så kan jag sitta och plugga på dagarna så att jag kan skriva provet nästa vår :)
(Finns bara 2 st provtillfällen varje år, vår och höst).

ÅH vad skönt och härligt att bara ha provet kvar, känner mig redan så mycket lättare.

Efteråt åkte jag ut till stallet och pysslade om våran lilla prins Dagge som vi nu på dagen har haft i 6 år, hjälp vad tiden går fort.
Minns fortfarande som det var igår när Eva frågade mig om jag ville hjälpe henne att sätta igång Dagge för han skulle säljas. Undrade först vad det var för rangligt som stod i boxen med stripig man och svans.
Men det visade sig att det var världens underbaraste och finaste kille med ett hjärta av guld.
Blev såld ganska fort då han var så ung och lugn, han var ju fortfarande hingst. Så man var väldigt imponerad av honom.
Lyckades övertala mamma att prova honom och hon kände samma sak.
Så Dagge såldes till oss <3

Idag han hade fixat sig en fin sandinpackning så jag hade lite att göra.
Fin var han iallafall när han fick gå ut till kompisarna i hagen igen.
Frågan är bara hur länge det varade?!

Igår lördag den 14/5 var jag och Hampus inne i stan på Tittut kliniken på Östermalm och gjorde ultraljud.
Åh va häftigt det var då det var 2D, 3D och 4D ultraljud.
Kan verkligen varmt rekommendera detta till er som väntar barn.
Så nu fick vi undersökningen inspelad på dvd och en massa kort utskrivna samt alla som togs på dvd på vårt efterlängtade underverk.
Dock kommer det nog inte bli någon fotomodell som pappa då "den" inte riktigt ville vara med på kort utan täckte för sitt ansikte med händerna/fötterna. Det är mamma upp i dagen, haha.
Åh vad jag längtar tills den tittar ut, ska bli så underbart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar