onsdag 18 maj 2011

SVALA FYLLER 4 ÅR!

Idag fyller min lilla prinsessa Svala 4 år. Hjälp vad tiden går fort.
Minns fortfarande som det var igår när man satt i hagen och gosade med fölen. Svala var mycket frammåt och skulle helst sitta i knät på en. Mitt hår var en annan rolig sak att stoppa i munnen.
Mamma Katla sket hon fullständigt i, hon skulle bara finnas till hands när det nalkades mat. Eller om något annat sto stod närmare kunde hon dia från henne, mjölk som mjölk. Stackars Katla, hon hade det inte lätt!
Blev helt såld på Svala och bestämde mig ganska snabbt för att henne skulle jag bara ha, och så blev det :)
Så om man inte ska köpa häst ska man ALDRIG gosa med små söta föl. Jag hade tidigare sagt att jag aldrig skulle ha islandshäst. Haha, det blir inte alltid som man tänkt sig, nu har vi 2 stycken :)

Tyvärr mår hon inte så bra just nu. Hon hostar fortfarande och hostan har hållit i sig en vecka nu så nu skulle dom ta ut en veterinär som ska titta på henne.
Men det är fortfarande bara hon som är dålig. Tjejerna i stallet tror det bara rör sig om en förkylning. Men jag är orolig, känns tryggare när en veterinär har varit ute och undersökt henne.
Stackars mammas lilla ögonsten.

På kvällen var jag på föreläsning igen på Animalens smådjursklinik i Södertälje om fodertillskott på hund och katt. Var inte många alls som var där, men vi hade det riktigt roligt och trevligt. Avslutade med middag som bestod av sushi. Har bara ätit sushi en gång tidigare och då höll jag på att kräkas för att det var så äckligt. Men nu åt jag vegetarisk sushi och det var riktigt gott.

I måndags den 16/5 var jag på föreläsning om akut smärta på katt på Radisson Blu Arlandia Hotel. Mycket intressant föreläsning som gav mycket. Den var dock på engelska men man hängde med bra iallafall. Språk är som sagt inte min starka sida. Det är ok att förstå när någon pratar, men när man ska öppna munnen själv och prata. Nopp, nopp, nopp!

I tisdags den 17/5 kom veterinär Helene Alm till jobbet och föreläste om reproduktion. Vilket intressant ämne detta är, vill bara veta mer.
Efter föreläsningen passade jag på att rensa upp i mitt skåp samt ta hem Lucy´s saker som låg i hennes bur så att någon annan kan låna den medans vi är borta.
Visst är vi snälla, haha :)
När jag kom hem hade Hampus tapetserat i hallen, så nu är det klart. Han är bara så duktig. Världens underbaraste, och han är min :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar