fredag 6 maj 2011

Åkte ut till stallet direkt efter jobbet för att ta hand om Dagge.
Han och mamma ska vara med på Dis lätta vårtävling imorgon så tänkte göra honom fin och plocka ihop det som ska med så att det går lite fortare imorgon bitti.
Jobbigt om man skulle glömma något!

Var så härligt att komma ut till stallet. Åh vad jag älskar denna häst, mycket pussar och godis blev det, hihi.

Dagge var bra skitig så det blev en dusch. Han stod verkligen och njöt då man schamponerade in honom. Ren blev han, som en helt ny häst.
Men efteråt var nog jag ändå blötare än hästen, förstår verkligen inte det. Samma sak varje gång. Nästa gång man gör detta ska man antingen ha regnställ på sig eller bikini.

Fick stå ute i solen och beta lite efteråt så att han skulle torka.
Sen blev jag så fruktansvärt ridsugen så det blev en skritt tur barbacka runt valackslingan. Åh vad underbart det var.

Denna häst förgyller mitt liv!
Det är inte bara en häst, utan en familjemedlem och en av mina bästa vänner som ALLTID finns där för en och som ALLTID ställer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar