onsdag 26 januari 2011

HOVSLAGARN KOMMER!

Har tagit ledigt idag pga att hovslagarn Calle skulle komma ut och sen tänkte jag baka MASSOR med bullar när jag kommer hem :)

Jag skulle komma ut till stallet kl 10 då Nemo och Ljufur skulle skos först.
Men när jag kom ut till stallet var Calle i stort sett klar med Dagge och Ljufur var inte ens skodd. Mycket förvånad och fruktansvärt irriterad!
Känns inte rätt att Calle skulle vara i stallet själv, tänk om det skulle hända något. Han känner ju inte våra hästar. Tack och lov hade Malin hjälpt till men känns ändå inte ok att han hade varit själv ett tag. Och när man säger att man ska komma ut och inte gör det.
Det var bara en av flera saker som kom fram idag, grr. Somliga saker verkar inte gälla alla!

Pia kom även ut en sväng och kom precis lagom då det var Bliddes tur.

Dagge och Svala skötte sig iallafall bra. Svala verkades och det var inte så mycket han behövde ta på henne. Stolt matte som har så fina och underbara hästar!

När alla hade åkt mockade jag åt Dagge och Svala och lunchade sedan hästarna.

Lucy var med idag också, riktigt duktig flicka var hon också. Hon fick sitta i Svalas box då det var upptaget i fikarummet.
Sen tog vi en härlig promenad i solen, så skönt.

Bakade bullar hemma hos mina föräldrar i Trollbäcken. Dom har ett betydligt större kök med mycket plats så man kan vräka ut sig ordentligt. Bakade på 2 liter mjölk och det blev sjukt mycket bullar, hela köksbordet var fullt. Har nu bullar så jag kan sälja, hihi :) Killen kommer bli glad. Mamma plockade några påsar också. Var lite rädd för att det inte skulle få plats i frysen.

Helt slut när jag kom hem. Äta sen blir det sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar