söndag 23 januari 2011

Fick med mig Hampus och Lucy till stallet idag och vi svängde även förbi Trollbäcken och plockade upp mamma och Saga.
Mötte Pia i stallet så vi hjälptes åt att mocka stallet, va fort det går när man hjälps åt. Hampus hjälpte till att bära in torven i duschrummet så det har en chans att tina.

Blev bara pyssel med Svala idag. Är så halt och hårt överallt, så arbetet får vänta tills det blir bättre underlag.

Min syster Erika kom ut till stallet med sin kille Clabbe och hans två barn som skulle få rida på Dagge. Dom kom mitt i lunchen och sen när barnen hade ridit fick syrran för sig att hon också ville rida. Men då sa vi ifrån, nån måtta får det vara!
Blev lite grinig på min lilla bortskämda lillasyster. Hon hade inte broddat då hon inte trodde det behövdes, det fick mamma göra. (Förstår inte riktigt vad hon tänkte med men det var snorhalt på vägarna). Mamma fick även göra iordning hästen. Sen när syrran tände en cigg och skulle leda iväg Dagge brann det. Om hon nödvändigtvis skulle röka just då kunde faktiskt Dagge få stå uppbunden ett tag till. Istället för att vistas i detta äckliga rökmoln.
Som sagt, det var mycket jag blev irriterad på. Hennes hästvett verkar ha vuxit bort.
"Förlåt för allt klagande." Tycker jätte mycket om min syster men ibland förstår jag inte riktigt vad hon tänker med. Syskonkärlek!

Pappa och brorsan kom ut så vi i familjen gick på husvisning tillsammans på Stavs by väg. Mamma och pappa tittade på detta hus för ca 2 år sedan då det var till salu och mamma har inte riktigt släppt det. Det är verkligen ett fint hus men det är inte gjort mycket sen det var till salu senast. Dom hade målat huset och uteplatsen men inte åtgärdat möglet i badrummet. Sen finns det ingen direkt förvaring i huset, kattvind på övervåningen men inga garderober.
Uteplatsen är helt underbar samt övervåningen och man får inte glömma det stora garaget.
Men vi får se va som händer...
Men en sak som jag tyckte var lite roligt var att när vi var på hundpromenad pratade Lezcek med mannen i huset som skulle sälja och frågade varför dom skulle sälja. Då sa han att det var så mycket trafik och att folk kör så fort förbi, samt att det dammar så mycket under sommaren och att dom nu hade köpte ett hus i Lillgården. Men när vi frågade mäklaren sa han att paret hade så långt till jobbet då dom jobbade i Södertälje.
Hmm, vem ska man tro på?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar