lördag 22 januari 2011

Blev hämtad av mamma och Saga idag, så lyxigt :)
Hjälptes åt att mocka stallet därefter tog jag in Dagge. Idag fick jag "äran" att rida honom.
Var snorhalt på sina ställen men tror hästarna går stadigare än en själv som inte har några broddar under fötterna utan bara glider runt på isen.
Mamma och Saga följde med oss till travstallet sen gick dom valackslingan tillbaks.
Jag och Dagge red fram och tillbaks till vägen och tog sen valackslingan hem där vi mötte mamma och Saga.

På vägen var det en jättestor vattenpöl som vi skulle gå igenom två gånger. Men om man frågade Dagge så var det ett hav med vatten och is (Grönland) och man skulle lätt drunkna om man gick ner i detta.
Tog ett tag att övertyga honom om att han skulle överleva och inte drunkna. Ett tag var han även uppe på snövallarna vid sidan av vägen där det var meterdjup snö så hans ben bara försvann. Han är bra rolig lilla Dagge. Och självklart mitt uppe i allt stökande och övertalande kommer det förstås bilar, allt på en gång.
Men efter en stund gick det bra. Men hjälp vad försiktigt han gick igenom detta "hav" sen, det var myrsteg.

Var en mysig tur.

Väl hemma blev det en snabbdusch för sen åkte jag och Hampus in till stan och tittade på ringar. Nu vet vi vad vi ska ha, men köper inga nu då jag inte vet hur mycket jag kommer gå upp i vikt och svälla. Så det får vänta tills barnet är fött.
Köpte med oss lite bullar från stan och åkte sen hem till Hampus mamma Kerstin och fikade och pratade lite om flytten som kanske kommer bli av under påskhelgen.
Men vi får se vad som händer, just nu tar jag en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar