söndag 13 mars 2011

VILKEN HELG!

I fredags satt jag och tre arbetskompisar kvar efter jobbet för att plugga och gå igenom en massa instuderingsfrågor om "cell och vävnadslära".
Tack och lov var veterinär Andreas Bystedt kvar i huset som hjälpte oss en hel del, stackarn!

Igår var min syster Erika hundvakt åt Lucy. Så jag, Hampus och Hampus mamma Kerstin åkte till Vingåker för att shoppa :) Hittade en klänning, ett par mjukisbyxor, en fintröja och 2 par leggings som jag tidigare har sagt att jag aldrig ska ha. Men alla har rätt att få ändra sig. Det är skönt med saker som inte sitter åt runt magen nu. Kan vara fint om han har någon fin tröja/tunika över.
Sen blev det en del barnkläder, bara så att man har något att starta upp med.
Mycket fint blev det och är så nöjd med mina köp.
Så kan tänka mig att åka dit nästa helg igen, dock tycker inte Hampus samma sak.

Idag har vi suttit på jobbet och lyssnat på veterinär Andreas Bystedt föreläsning om "cell och vävnadslära". Nu fattar man lite mer, han är så bra på att förklara. Men ska bara få in och komma ihåg allt. Önskade man kunde ladda ett USB-minne med all fakta och bara kopiera in det. Det är så mycket man ska få in i min sega lilla hjärna.

Åkte sen ut till stallet.
Mamma och Saga hade mockat. Men mamma mötte jag bara i stort sett för hon skulle åka hem. Tog hand om Svala. Stod med pälsskrapan och fick bort mycket av all päls. Har nu päls överallt.

Nu blir det en lugn söndagskväll i soffan, ska bli så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar