måndag 28 mars 2011

Äntligen är denna arbetsdag slut, många som är borta så man få jobba för två.

När jag kom till stallet var mamma redan där och nästan färdig med Dagge för att rida ut. Så jag och Lucy gjorde mamma och Dagge sällskap.
Sen red jag Dagge lite på volten och tränade lite på olika trailmoment som ska vara med på tävlingen på söndag.
Momentet med paraplyt gick över förväntan bra, hoppas bara att det går lika bra på söndag när det verkligen gäller.

Tog hand om Svala som hade fixat till en ganska fin lerinpackning. Stod ett bra tag och borstade henne. Halva hästen låg på golvet efteråt.
Hur mycket fäller dom egentligen???
Sen fick hon ha på sig transportskydden. Men hon tycker det är lite konstigt när dom sitter på bak så hon stod och sparkade ett tag men förstod sedan att dom skulle sitta där. Sen åt hon sin mat i lugn och ro. Min duktiga lilla flicka.
Det kommer bli så tomt när hon åker iväg till Johanna Elgholm på lördag för att ridas in. Som sagt, vågar inte riskera något nu när magen bara växer och växer. Skulle ALDRIG förlåta mig själv om det sklulle hända något. Skulle heller aldrig kunna se älsklingen i ögonen och veta att det var mitt fel om det skulle hända något med barnet. Så det är bättre att hon får åka iväg. Någon som också kommer tycka det är tråkigt är Katla. Mor och dotter röjer på bra i hagen tillsammans. Idag sprang dom omkring och sparkade bakut och gjorde en massa bocksprång, såg bara för roligt ut. Så jag och mamma stod ett tag och bara iaktog och skrattade åt dom.

Nä, nu ska jag sova är helt slut.
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar