lördag 5 mars 2011

Igår vara alla tjejer i stallet bjudna hem till Eva på middag. Det var så mysigt och så gott, mums mums mums. Man ville äta hur mycket som helst då det var så gott, men tyvärr så blir man mätt också. Äta har nämligen blivit en av mina nya favorit sysselsättningar, hihi :)

Idag har Hampus varit borta hela dagen, ganska skönt faktiskt om man får säga så. Inge elakt menat men då är det ingen som är i vägen när man ska städa mm. Sen har jag så svårt att koncentrera mig när jag sitter och pluggar och då är det så skönt att vara ensam så att ingen stör.
Så idag passade jag på att vända upp och ner på hela lägenheten för att städa, packat även ner en massa kläder som jag inte kan ha längre pga att bebismagen börjar växa, har tvättat och pluggat om "cell och vävnadslära". Känner mig så duktig.

På eftermiddagen hämtade jag upp mamma och Saga så åkte vi ut till stallet.
Mamma red bort till rakan där hon tränade galoppfattningar. Dagge blev riktigt taggad och han är så rolig för när han fattar vad en övning går ut på så tycker han att han kan den. Så han slutar lyssna och gör som han tycker att det ska vara. Han tyckte att det räckte med att bara fatta vänster galopp, så mamma hade lite problem med att få till höger galoppen. Men skam den som ger sig, det gick tillslut.
Jag och hundarna gjorde henne sällskap. Lucy har kommit på att hästskit är bland det godaste som finns, så hon gick med nosen i marken hela tiden.

Vilket härligt väder, synd att man har varit inne hela dagen. Men nu är det så rent hemma att man kan äta på golvet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar