fredag 5 februari 2010

Sitter nu på stranden och skriver blogg, helt underbart. Sista dagen här i Thailand, åker hem imorgon.
Känns skönt men samtidigt lite tråkigt. Skönt att komma tillbaks till verkligheten och till hästarna som jag saknar mer än något annat just nu. Men tråkigt med tanke på att vi trivdes så bra på Koh Lanta, skulle lätt kunna bo där och jobba på Lanta Animal Welfare.
Resan har iallafall varit helt underbar och vi har hunnit med så mycket tex lilla Lanta som vi redan toksaknar. Kommer kännas som år innan vi får hem henne. Hoppas bara på att allt går som planerat.
Vi ska helt klart tillbaks till Thailand igen men då kommer vi tillbringa mer tid på Koh Lanta, kanske en liten sväng till Bangkok endast för shoppingens skull.
Målet är att vi ska försöka få med oss familjen nästa gång. Men vi får se vad som händer, skulle bara vara så himla kul. Mamma och Pappa skulle verkligen behöva komma bort och bara tänka på sig själva.

Tog en svalkande dusch på hotellet, så skönt att få bort all sand och salt på kroppen.
Sen var det ut på stan för att handla det sista.
Igår hittade jag ett par Gucci solglasögon som jag fastnade för. Så när vi gick förbi den optikern idag så var jag bara tvungen att prova dom igen bara för att försäkra mig om att jag verkligen inte skulle ha dom. Men så blev det inte, dom var ju bara så snygga och satt så bra. Så nu blir det att man får leva på skorpor och vatten tills lönen kommer, kanske kan lyxa till det med nudlar under helgerna, haha.

Tillbaks på hotellet igen packade vi ner det mesta så att vi slipper göra det imorgon. Sen satte vi oss på balkongen med varsin öl och bara njöt av den sista kvällen i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar