söndag 21 februari 2010

Redan söndag och man har knappt varit hemma.
Trodde man skulle vara pigg efter en helg men man är snarare tröttare än man var i fredags.

I fredags (19/2) var jag och Hampus hemma hos Göran och Vero. Vi åt middag tillsammans samt kollade på alla kort från Thailand. Åh vad alla vill tillbaks dit.
Bestämde också vilka kort som ska vara med i fotoalbumet som vi ska ge Stoffe och Petra i bröllopspressent.

Blev tyvärr inget stall för mig i lördags (20/2).
Hjälpte till att flytta Hampus mormor. Så nu är man trött i kroppen.
Helt sjukt att man inte kan ploga utanför ett ålderdomshem. Fick pulsa med alla möbler i snö upp till knäna. Sen är det plogat på vägen precis utanför. Fattar inte sånt. Är det inte viktigast att ploga där först och sanda med tanke på om nått skulle hända. Ambulans, färdtjänst eller om nån får för sig att gå ut. Var ju snorhalt. Sen kunde man inte ens stänga dörren till stället för att det var så mycket snö och is i vägen. SKÄRPNING!

På kvällen åkte vi över till Göran och Vero för att fira Vero som fyllde år. Var trevligt men man var bara så trött.

Idag söndag var jag och mamma i stallet.
Mockade och det var så jobbigt att få ut skottkärran ut på gödselstacken, så mycket snö.
Tog oss en liten tur runt valackslingan. Riktigt mysig tur men kallt.

Körde Hampus till lastbilen, stackarn ska åka ner till Skåne idag.
Sen åkte jag hem till mamma och pappa och åt middag. Sen satt vi ett bra tag och diskuterade hur jag ska göra med min lägenhet.
Jag och Hampus ska ev flytta till Sikvägen i Tyresö, då vi ev ska hyra Hampus mormors lägenhet.
Men är så osäker på hur jag ska göra med min lägenhet i Tungelsta, sälja eller hyra ut.
Men vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar