torsdag 13 oktober 2011

Passade på att ta tag i våran groventrè när Gabriel låg och sov.
Där ska vi slipa lite på vägarna, tapetsera, måla, sätte upp lister och socklar och sen in med garderober och annan bra klädförvaring. Kommer bli jätte fint när det blir klart :)

Hann slipa en vägg samt sätta upp en tapetvåd, min första någonsin och det blev faktiskt bra. Riktigt kul var det också. Så man kanske ska bli målare om man inte lyckas klara av provet, haha.
Nu vill jag bara fortsätta tapetsera (var ju skitkul), får se till att bli klar på lördag förhoppningsvis.

I stallet tog jag ut Svala på en promenad runt valackslingan, gick betydligt mycket fortare idag.
Hon har så mycket energi i kroppen, stackarn. När vi var vid travstallet höll en av deras hästar på att bralla runt i hagen vilket Svala tyckte var kul och försökte hänga på. Tack och lov att man hade träns på henne. Svetten rann om mig när vi kom tillbaks till stallet igen.
Mötte mamma i stallet som höll på att packa för fullt inför kursen som är fredag till lördag hos Helene Blom. Hon och Dagge samt Pia på Blidde skulle åka. Nästa gång följer jag och Svala förhoppningsvis också med.
Jag och Gabriel får stanna hemma och ta hand om trasiga Saga.
Pappa Hampus är hemma med Lucy för att ge henne lite egentid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar