söndag 27 februari 2011

VILKEN VECKA!

Ska bli så skönt att jobba imorgon, komma tillbaks till vardagen igen.
Det är inte ofta man tycker så, hihi.

I måndags 21/2 slutade jag tidigare för jag skulle till barnmorskan.
Förstår fortfarande inte vittsen med detta besök, men men det är mycket man inte förstår här i livet.

I onsdags 23/2 åkte jag, Anna och Tina H till Göteborg på kurs, Sjukdomslära allmän.
Tåget till Göteborg var försenat men den ursäkten tog jag. Dom hade nämligen inga fungerande toaletter och var tvugna att vänta in ett annat tåg. Men det slutade med att en toalett efter en på det nya tåget gick sönder och tillslut fanns det bara en fungerande toalett kvar. Kändes inte så tryckt med tanke på att man springer på toa var och varannan timme nu när man har en sak i magen som ligger och trycker på rätt bra, och värre lär det bli.
Kom fram sent till Göteborg, tror kl var 23. Skönt att hotellet låg relativt nära centralstationen iallafall.
Vi bodde på Novotel Göteborg, det låg fint vid vattnet men annars var jag inte speciellt imponerad av det.

Vi kom hem sent på fredagen den 25/2. Hampus och Lucy kom och hämtade mig vid centralen, så skönt att slippa ta sig hem själv.
Kursen var hur bra som helst och mycket intressant. Sen drömde jag om olika celler resten av helgen.

På lördagen blev jag hämtad av mamma och Saga så vi åkte ut till stallet. Fick äran att ta ut Dagge på en sväng medans mamma mockade klart de sista boxarna. Red ut tillsammans med Linda och Ljufùr. Blev en lugn och skön tur i solen, men det blåste en del.

Idag söndag 27/2 var jag, Hampus och Lucy på hundträning hos min gamla kollega Jenny Närfor i Norrtälje.
Var jätte kul och intressant. Fick svar på mycket och vi fick även en hel del läxor som vi ska träna på tills nästa gång.
På vägen hem hämtade vi upp Hampus nya firmabil.
Lucy var helt död efter hundträningen. Hon har aldrig legat och vilat i bilen tidigare förutom då vi hämtade hem henne. Men nu låg hon tvärdeckad större delen av bilresan hem.
Vi var även och tittade på Tyresö Bygdegård som vi ska hyra till nästa sommar :)
Det gäller att boka saker och ting i tid, annars vet man aldrig vad som händer ;)
Väl hemma var det inte bara Lucy som var trött, slutade med att man somnade på soffan.

Blev en tidig kväll. Nu ska jag sova och ladda batterierna tills imorgon.
Ny vecka, nya tag.
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar