söndag 20 februari 2011

Riktigt kallt idag också, blä. Nu vill jag ha vår och sommar, tycker inte om denna kyla.
Tänt att få sitta i gräset i solen och äta jordgubbar, kan det bli bättre? Åh vad jag längtar...

Blev en sovmorgon idag och blev hämtad av mamma och Saga kl 12:30.

Tog hand om Svala som var väldigt otålig. Märks att hon och Dagge är syskon, lika otåliga båda två.

Mamma och Maria red ut tillsammans och då passade jag och Saga på att ta en promenad runt vallackslingan men mycket bus. En härlig promenad i kylan.
Mötte då även min lilla favorit ponnytravare Uno som jag körde mycket på Berga, han är bara så söt.

Hemma passade jag på att anmäla mamma till några tävlingar på Dagge i vår. Hon behöver en liten spark i rumpan för att få lite bättre självförtroende.
Men vad jobbigt det är nu att anmäla sig, var lättare förut. Mycket spott och fräs blev det tills älsklingen fick ta över, ggrrr och blä för datorer.
För min del blir det bara en tävling, Trail på Stadsberga Västergården den 3/4.
Men till nästa år är jag tillbaks på tävlingsbanorna igen :)

Blir en lugn kväll. Ska ladda batterierna ordentligt för nästa vecka för den kommer bli riktigt jobbig och tuff. Har "matvecka" på jobbet och sen åker jag till Göteborg på onsdag efter jobbet på kurs och kommer hem sent på fredag kväll. Ska bli kul och mycket intressant.
Så Svala får stå ut med att mormor tar hand om henne tills matte kommer tillbaks nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar