fredag 11 februari 2011

SNÖKAOS!

Usch och fy, vem är det som har beställt detta väder???

Kom iallafall inte långt imorse. Körde fast på en gång men fick tillslut hjälp att få in bilen i garaget igen. Det skulle bara ta en och en halv timme.
Det är verkligen kaos på parkeringen och överallt. Bilar står överallt och har kört fast och glidit ner i dikena.
Finns inte en chans att komma någonstans innan plogbilen har varit här. Inte ens bussen går som man hade kunnat ta till jobbet.
Så det är bara att gå hem igen och vänta tills plogbilen har gjort sitt så jag kan ta mig till jobbet.
Någon som var glad var iallafall Lucy som tyckte det var skitkul med snön. Mindre glad och road matte.

Igår var jag på föreläsning i Solna om Fransk hjärtmask och Rävens lugnmask, intressant. Men stod ingenstans att föreläsningen var på engelska. Det är inte mitt starkaste och bästa ämne.
Var ca 50-60 personer som var anmälda till föreläsningen, men det var bara 8 st som kom. Dåligt att folk inte ens kan höra av sig och meddela att dom inte kommer.
Tyckte så synd om dom som höll i föreläsningen då dom hade ordnat det så bra med fina och mycket goda mackor, dricka och fika mm.

Nu undrar jag bara vart den där plogbilen är???
Jag vill till jobbet!!!

Plogbilen kom kl 10:30 så då passade jag och Lucy på att försöka oss ut igen.
Gick inte fort, men kom iallafall fram till jobbet kl 11, hela och oskadda.
Skönt att dom flesta tar det lugnt. Dock blir jag galen på de flesta gående som bara slänger sig ut i vägen när dom ska över, ser sig inte för, pratar gärna i telefon/bär hörlurar och är i sin egna lilla värld, helst mörkklädda, bär inga reflexer.
Grrr på er självmordskandidater. Jag vill inte bli vållande till någon annans död bara för att ni slänger er ut och att man inte hinner bromsa. Det är omöjligt att stanna då bilarna oftast bara glider i detta väder. SE UPP och se er för och vänta tills ni ser att vi har stannat. Det var bland det första man fick lära sig när man var liten.
Nu har jag avreagerat mig lite. Blir bara så fruktandvärt rädd varje gång det händer och har hjärtat i halsgroppen.

Blev en kort och lugn dag på jobbet. Var många som avbokade och som inte kom.

Nu blir de fredagsmys i soffan med lite godis och någon bra film. Bilarna står i garaget och ska stanna där. Ända gången jag ska ut ikväll är med hunden som nu ligger och sover i soffan.

Trevlig fredags kväll på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar