lördag 19 juni 2010

SVALA KOMMER HEM :)

Idag var det äntligen dax att hämta hem min älskade lilla tjej Svala. Hon var iallafall liten när jag lämnade henne för över 2 år sedan så nu har hon blivit en stor tjej. Men hon kommer alltid vara min lilla flicka. Åh vad jag har saknat henne.
Men vad tiden har gått fort, dock inget mig emot.

Jag, Hampus, mamma och Anna åkte iväg tidigt på morgonen och tog 8:30 färjan från Dalarö.

Mina chefer bor så underbart där ute på Ornö, bara älskar stället. Måste erkänna att jag har varit lite avis på Svala som har bott där ute under denna tid. Hade inte tackat nej om jag hade fått chansen.

Hästarna stod nyfiket och tittade när vi gjorde iordning transporten till Svala.
Hon var riktigt snäll att leda, tack och lov.
Lastningen blev ett lite större problem men är ändå nöjd för det gick faktiskt mycket bättre än vad jag hade trott.
Susanne stod i transporten och lockade med mat medans jag och Anna puttade in henne, ganska fort gick det också.
Väl inne tyckte hon att det blev lite jobbigt så hon vände sig i transporten så hon fick åka baklänges.
Vi hann till och med med en tidigare färja.

Hemresan gick bra så vi lastade ur henne på volten på Vädersjö sen ledde jag och Anna ner henne till sommarhagen.
Lite småsår hade hon fått under resan men dessa var bara små och ytliga.

Var så kul när vi släppte ut henne med dom andra tjejerna för det gick så lugnt. Hon såg så nöjd ut med sina nya vänner.

Tog en fika sen var det bara att åka hem.
Var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna.
Blev en lugn dag/kväll i soffan framför tv`n, snark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar