torsdag 3 juni 2010

Innan stallet åkte jag och mamma förbi Lillan och lämnade mat som vi hade köpt.
Åh vad jag saknar min lägenhet i Tungelsta, är så jobbigt med hela denna situation
Kvinnan som hyrt den har sagt upp den. Nu ligger den ute för försäljning och det är visning på den nästa vecka. Tänk om man inte hade några lån på den, då kunde jag haft den kvar.

Mötte Tessan i stallet som hade badat Breki så han var ren och fin.

Red en nygammal runda tillsammans med mamma, "sussi svängen".
Härlig tur med tempo. Breki var super pigg och ville bara springa. Han fick till några riktiga sprattel skutt så man satt på tvären i sadeln, men kvar satt jag!

Han kändes riktigt fin i slutet av ridturen och blev lite mer arbetsvillig. Skönt att det går åt rätt håll iallafall.

Hoppade av en bra bit innan stallet men flög upp i sadeln lika snabbt då man hör ett brak bakom sig och ser något stort och mörkt i ögonvrån.
Vi blev betydligt räddare för älgen än vad den blev för oss, och skönt var väl det. Jagad av en älg är nog det sista jag vill bli.

Imorgon är det fredag och det ska bli riktigt skönt, hoppas bara att det blir bra väder.
Jag och Hampus kommer ha fullt upp i helgen då hans mamma Kerstin ska ha 60 års fest och vi har lovat att hjälpa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar