måndag 5 april 2010

I torsdags hade jag tagit ledigt för att hinna fixa det sista inför flytten.
Hade tvättid på morgonen, skönt att ha det gjort.
Sen hälsade jag på Lillan så vi tog en fika och pratade lite skit.
Sen var det bara upp i lägenheten igen och packa ner det sista.

I fredags gick flyttlasset från Tungelsta till Tyresö. Känns jätte konstigt. Men det blir nog bra när allt är klart.
Hampus gulliga kompisar Stoffe och Stefan hjälpte till.
Några vändor blev det. Själv stannade jag kvar i lägenheten i Tyresö och började packa upp. Hampus mamma Kerstin kom förbi och packade ner det sista efter Hampus mormor.
Det största problemet med flytten idag var att våran soffa varken kom in i hissen eller via trapphuset, problem! Får tänka ut hur vi ska lyckas få in den. Den är så fin och inte speciellt gammal. Tänker inte köpa en ny, den ska in.
Stefan satt och fikade med oss på kvällen sen körde vi hem honom.
En lång dag blev det. Båda var helt slut när vi skulle gå och lägga oss. Men tyvärr kunde jag inte sova. Tror jag sov max 3 timmar den natten.

På lördagen åkte vi ut till lägenheten i Tungelsta, så vi var nog där vid 7 tiden på morgonen. Båda var trötta efter få timmars sömn.
Plockade ner det sista sen tömmde Hampus vårat förråd medans jag städade ur lägenheten.
När allt var klart åkte vi hem till mina föräldrar i Tyresö för att fixa iordning alla papper för uthyrningen. Jag är ett litet kontrollfreak, måste ha koll på allt så att man inte missar något. Ordning och reda och var sak på sin plats.
Stressigt blev det och börjar känna av magen igen och illamåendet.
Mötte upp hyresgästen Irene i Tungelsta så vi skrev alla papper. Mamma var också med som moraliskt stöd. Allt gick bra.
Men hjälp vad konstigt det kändes när vi lämnade ifrån oss nycklarna och åkte därifrån och att en främmande kvinna ska bo i min lägenhet. Kändes riktigt tungt, älskar verkligen den lägenheten.
Påväg hem till Tyresö hyrde vi film. La oss tidigt och bara softade. Det var så skönt. Somnade fort och sov som en stock den natten.

I söndags var det dags att ta tag i alla flyttkartonger. Vi hade gjort som små gångar i lägenheten så att man kommer fram. Mycket blev gjort idag iallafall.
Men det absolut bästa med dagen var att min underbara lillebror Rickard hade lyckats få tag i en av hans kompisar som har en skylift. Så han kom förbi och hjälpte oss att få upp soffan. Det tog max 10 minuter, från det att han kom till dess att han var klar och åkte. Var så underbart, så nu är alla saker på plats i lägenheten.
På eftermiddagen åkte jag och hämtade mamma och Saga så åkte vi gemensamt ut till stallet och tog en härlig ridtur i solen. Så skönt att få göra nått annat än att packa upp kartonger.
På kvällen kom brorsan förbi på en fika.

Idag måndag packade vi upp och nu börjar vi få ordning. Det börjar nu se ut som ett hem, inte som ett flyttläger.
Nu är det bara några få flyttkartonger kvar men i dom är det saker som bla brorsan ska ha mm.
Sen har vi en jäkla massa saker som ska till sopstation. Så vi får leva med att det är väldigt trångt i hallen i ca 1,5 vecka till innan vi kan åka och slänga skiten på sopstation. Dom har ju lite roliga öppetider på dessa ställen.
Körde Hampus till lastbilen sen åkte jag hem och bara tog det lugnt.
Har ont i magen och mår så illa, jäkla magkatarr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar