måndag 12 april 2010

Har varit fullt upp med flytten och allt runt omkring, därför har det blivit lite slarv med bloggandet.
Nu börjar vi få lite ordning i lägenheten men mycket är fortfarande nerpackat i flyttkartonger. Känns som det kommer att ta tid med installeringen. Man är ju helt död på vardagarna när man jobbat och efter jobbet är det stallet. Så när man är hemma vid 21 ska man äta och sen är det sängen. Så det blir inte mycket gjort på vardagarna. Hampus jobbar ju så att han åker oftast iväg på söndagen och kommer hem på fredagen. Så det blir fullt upp på lördagarna istället.

Mycket av det vi hade i Tungelsta får vi inte heller platts med i Tyresö så mycket ska slängas. Tyvärr blir det också datorn som ska åka på skroten då den inte får platts. Så i helgen blev det en ny lite bärbar dator.

I lördags åkte vi till Vingåker och shoppade loss ordentligt, gud vad billigt det var.
Därefter åkte vi vidare till Köping för att fira Petras som fyllde 30 år. Vi bodde på hotell i Köping, riktigt trevligt. Dock fick vi rummet som låg precis ovanför ingången till puben så det var sånt liv att vi inte kunde sova.
På söndagen på väg hem stannade vi till vid Kungens kurva och shoppade. Sen blev det Sickla där jag köpte mig en liten bärbara dator, jätte söt.
Mycket shopping blev det, vill inte veta hur mycket vi har gjort av med under helgen.

Mamma ringde mig på jobbet idag och meddelade att jag inte får rida Dagge då han blev skodd idag och att hovslagarn råkade slå en söm fel så Dagge blev öm i vänster bak, typiskt.
Hur som helst, idag när jag kom till stallet och tog in Katla var hon halt. Hon blev skodd i fredags så troligtvis är det ett sömstick där också. Stackarn, hon hade verkligen ont. Ville inte stödja på ena bakbenet.
Hovslagarn skulle komma ut i morgon och titta på henne.
Så det blev att jag pysslade om dom 2 sjuklingarna idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar