söndag 6 december 2009

Idag var jag i stallet tidigt.
Mamma var redan där och hade hunnit mocka hela stallet då jag kom, hon är så duktig.
Red lite på vägarna sen tog vi slingan tillbaka.
Försökte göra så idag att Dagge skulle ligga först och att jag skulle försöka hålla mig efter med Katla, men det är lättare sagt än gjort på den hästen.
Katla var super pigg och ville hela tiden öka så att vi kunde komma förbi.
Tillslut blev hon så frustrerad att hon började hoppa omkring så jag höll på att flyga av. Slutade med att när hon hade kört "katapullten" så satt jag på hennes hals. Kändes som man blev en eller två decimeter kortare, det kändes en del i ryggen efteråt.
Var iallafall helt slut efter turen.

Sen följde jag med mamma hem för vi skulle baka, jag bakade bullar. Mm vad goda dom vart.

Hampus kom och hämtade mig så vi kunde åka hem till oss och ta kvällen.
Är så trött, ska bli riktigt skönt att få krypa ner i sängen.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar