måndag 21 december 2009

Då var man äntligen bättre igen efter svin vaccinationen vi fick på jobbet den 16/12. Fy vad dåligt jag mådde efter den. Feber samt att kroppen värkte, kändes som man hade blivit brutalt misshandlad.

Fredag den 18/12 stängde vi tidigare på jobbet, vi skulle på julbord på Sjöliden. Mycket gott så man rullade hem därifrån. Så nu vill jag inte se ett julbord på ett år. Är nu ledig till måndag den 28/12, så skönt.
Sen på kvällen firade vi Hampus som fyllde år.

Lördag den 19/12 var vi hemma hos Hampus mamma på Brevik på födelsedags fika. Hampus mormor, moster och morbror var också där, det var mycket trevligt och det var kul att träffa hans släkt. Men var ganska nervös innan eftersom det var första gången.
Sen på kvällen kom några av Hampus kompis över så vi firade honom, sen blev det stan.

Idag måndag den 21/12 började jag dagen med att tvätta, inge kul men så skönt när allt är rent.
Sen var det äntligen dax att åka till stallet. Var en vecka sen jag var där, har haft så dåligt samvete.
Mötte mamma i stallet som också är ledig. Vi tog en lugn tur runt ängarna men vi kom inte så långt för det var så mycket snö. Red barbacka på Katla och på ett ställe var det så mycket snö att hon nästan försvann, snön gick upp till mina knän när jag satt på henne. Så det slutade med att vi hoppade av hästarna och gick över ängarna hem istället. Det var helt omöjligt att ta sig fram på vissa ställen, vi var helt döda efteråt. Men tröttast var nog Saga som hade varit tvungen att hoppa runt i snön under hela turen, stackarn.

Hälsade på min moster Lillan efter stallet, saga somnade som en stock på golvet hos henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar