söndag 2 september 2012

VÄRSTA VECKAN I MITT LIV!

Har fått en remiss att jag ska opereras den 6/9. Usch, men lika bra att få det överstökat.
Tycker det är lite läskigt eftersom jag jobbar mycket på operation själv och mycket kan hända.
Kommer då bli sjukskriven några veckor och får under denna tid inte lyfta mm. Hampus börjar jobba veckan därefter. Undrar bara hur det kommer bli med lilla Gabriel?!

Pappa har även varit dålig samt sjukskriven. Han var tillbaks till läkarn i veckan och då togs det prover.
I torsdags ringde läkarn och ville att han skulle komma förbi och hämta upp en remiss och åka vidare till Huddinge sjukhus.
Där togs det fler prover samt att dom behöll honom under natten.
I fredags fick han diagnosen, kronisk lymfatisk leukemi :-( Detta kom som en chock! Känns så fruktansvärt overkligt, min lilla pappa sjuk!
Har även så dåligt samvete för att man har klagat så mycket på honom den senaste tiden då han varit så trött. Men nu med diagnosen i handen så förstår man varför.
Så har tillbringat hela helgen hos/med mina föräldrar.
Han ska tillbaks och ta fler prover, röntgen och ryggmärgsprover mm för att se så att det inte har spridit sig.
Men mitt i denna overklighet så måste man försöka se det lite possitivt. Det dom har kommit fram till nu är tydligen den snällaste/lindrigaste formen av leukemi.

Igår var mamma snäll och tog hand om Gabriel medans jag red Svala och Dagge.
Svala skrittade jag bara då hon har stått några dagar.
Dagge blev det lite tempo på, skritt, tölt och galopp. Han är så underbar, räcker med att man tänker det man ska göra, så gör han det. Underbara häst!
Skönt att göra och tänka på något annat nu!

Idag red jag och mamma ut tillsammans och Saga fick följa med.
Svala var på tårna och blir så arg när hon inte lyssnar utan bara tar för givet att nu ska vi nog göra det här.
Så vet inte vem som var svettigast efter ridningen, jag eller Svala. Hon har så jävla mycket vilja den hästen. Men jag vann iallafall till slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar