lördag 27 augusti 2011

ÄNTLIGEN :)

Då var dagen äntligen här då vi skulle hämta hem Svala. Så som jag har längtat :)
Mamma stannade hemma och var barn- och hundvakt. Så det var jag, Hampus och Lezcek som åkte.

Svala gick i en hage med en massa unghästar och tyckte det var en dum idé att åka därifrån. Hon hade det toppen med alla sina nya kompisar. Det gick inte fort att leda upp henne från hagen.

Lastningen var inte några problem. Hon stod och tittade ett tag, därefter gick hon in.
Men när vi började rulla så levde hon ett jäkla liv. Så vi stannade till och då hade hon vänt sig om i släpet och låg på rygg och såg alldeles fundersam ut, "va fan hände" kunde man läsa av hennes uttryck.
Så det var bara att riva ner mellanvägg mm för att få ut henne. Tack och lov att Lezcek var med och "INTE" min mamma som i det läget hade tuppat av.
Men allt gick bra. Lezcek gick lite med henne medans jag och Hampus meckade ihop släpet.
Hon gick sen snällt in i släpet igen och stod lugnt hela hemresan.

Hemma på gården tvättade jag av hennes sår och hon haltade inte.
Därefter fick hon gå ut i gräshagen med sin mamma Katla och Frenja. Och där blev det inte mycket oväsen heller, dom sa typ "hej och välkommen tillbaks" och sen var det munnen full som gällde.

Svala hade skött sig mycket bra på Edeby gård och har varit mycket trevlig att rida.
Blev även tillfrågad om jag hade planer på att visa henne, och självklart har jag det :)
Så kommer åka dit och rida lektioner/kurser och sen är tanken att dom ska få rida till henne och därefter se om det är något att visa. *HÅLLER TUMMARNA*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar