onsdag 13 juli 2011

Hovslagarn kommer!

Har varit mycket dålig på att blogga den senaste tiden.
Har knappt varit i stallet utan mest legat när det varit så varmt, har inte orkat göra någonting. Man har även vänt på dygnet då man sover så mycket på dagarna. Fått så dåligt samvete när älsklingen får göra nästan allt.
Men nu är den lille snart här :)

Men det är mycket som händer nu...
Vi bytte ju bostad med svärmor i påskas, så vi bor nu i hus på Tyresö brevik och svärmor Kerstin bor på Sikvägen. Men nu har hon hittat ett hus som hon ska köpa
ca 2 min bilfärd från oss, precis vid Trinntorp. Så hon skriver papper på det på fredag. Så nu är det mycket spring på banken då vi ska köpa ut huset.
Jobbigt bara att det är semester tider så det tar en sådan tid med allt. Men vi håller tummarna stenhårt att allt går som planerat :)

Kunde inte sova inatt utan gick och la mig ca kl 02:30 efter jag hade fixat i nya delen av köket. Låg då och lyssnade på fåglarna som kvittrade och bebisen i magen körde någon slags morgon gymnastik och övervägde då starkt att gå upp igen. Men somnade lyckligtvis och fick sova i hela tre timmar. Då gick jag upp och bakade :)

Åkte med mamma till stallet då Dagge skulle skos.
Stackars Dagge har fått urticaria, (nässelutslag). Men han är obesvärad av dessa, har ingen feber och kliar inte. Så vi har lite is i magen och avvaktar.
Troligtvis är det något han fått i sig, han är lite glupsk vår lilla kille.

Tog en liten promenad med mamma och Saga och hittade en massa blåbär och några kantareller :)

Var även och tittade på Biancas lilla bebis som snart är en månad gammal, så söt.
Så nu tycker jag att min lille får se till att komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar