måndag 11 juli 2011

HÄLSA PÅ SVALA :)

Idag åkte jag och mamma till Edeby gård för att hälsa på Svala.
Hampus skulle egentligen också följt med men det är så mycket med huset som skall göras innan den lille kommer. Just nu håller han och en arbetskompis till honom på att chackta på tomten. Vi har en stor grävmaskin på tomten och det ser ut som f_n, men kommer bli super bra när allt blir klart :)

Svala är klar med sin inridning nu så vi skulle få se vad hon lärt sig.
Emma var gullig och visade henne då jag inte vill rida i mitt tillstånd, beräknas föda på söndag den 17/7. Så osäkert om jag över huvud taget skulle ta mig upp i sadeln, och om det hade gått hade jag säkert rullat av på andra sidan, haha :)
Skulle varit en rolig syn iallafall :)

Var super kul att se Svala igen, känns som det var evigheter sedan.
Hon är väldigt hög om man jämförde med dom andra hästarna, men smäcker i kroppen.

Enligt Emma hade inridningen gått bra och Svala har skött sig bra. Så hon har tränats av Emma och Johanna.

Emma red henne i paddocken och jag var väldigt imponerad av hur mycket hon lärt sig och hur trevligt hon rörde sig.
Var tvungen att fråga vid två tillfällen om det verkligen var Svala som hon red.
Hon går mycket fint i skritt, trav och tölt och söker sig neråt och i form. Traven och tölten är luftig och rullande. Tyckte däremot att det var jobbigt att galoppera på volten, långsidorna gick bra men när hörnen kom blev det riktigt jobbigt.

Hon är framåt och känslig i munnen och för hjälperna.
Är helt salig, och det är min häst :)

Men nu ska hon få gå på grönbete hos dom till i slutet av augusti, för det är hon verkligen värd min lilla ögonsten :)

Kommer bli att jag sätter igång henne hemma, därefter blir det lektioner och kurser på Edeby gård och lektioner hemma för Malin Schön.
Sen har jag lite planer på att låta dom visa henne när hon blir lite äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar