lördag 16 oktober 2010

TÄVLING V5 OCH TRAIL PÅ STADSBERGA VÄSTERGÅRDEN

Mamma hade anmält mig och Dagge till V5 och Trail på Stadsberga.
Förstår inte riktigt vad hon tänkte med när hon anmälde oss till Trailen då jag inte har den blekaste aning om vad detta är förnått. Men men alltid kul att prova nya saker.

Mamma hämtade mig tidigt så åkte vi ut till stallet och plockade ihop alla saker och gjorde iordning Dagge.
Linda och Andreas skulle också vara med på Ljufúr, riktigt kul och Dagge tyckte det var kul med lite resesällskap.

Dagge gick snällt in i släpet efter lite velande och Ljufúr gick raka vägen in, skönt då vi var lite sena enligt våran planering.
Men när vi skulle åka åkte dörren till släpet upp och jag vet att jag stängde den eftersom jag har låsnoja.
Men sen när vi började rulla åkte dörren upp på nytt. Så nu har Dagge kommit på hur man öppnar dörrar. Hände några gånger på vägen att vi fick stanna för dörren flög upp och Dagge stack ut huvudet och såg överlycklig ut. Slutade med att vi tog bort knoppen som satt på insidan av dörren och hoppades på att han inte sulle göra illa sig på den lilla bulten som ploppen satt på.
Sista gången han står på den högra sidan i släpet!

Väl framme på tävlingsplatsen fick vi låna en av deras hagar, så snällt.
Dagge var överlycklig när han fick gå ut på gräset med en massa tjejer runt omkring som beundrade honom. Men han var fullt upptagen med att äta.

Gick sådär på V5.
Nöjd med Dagge eftersom det var 4:de gången han var i ett ridhus och han skötte sig jätte bra på banan. Men mindre nöjd med min insatts då jag har så fruktansvärt ont i mitt vänstra ben/höft.
Vi fick iallafall poängen 5,1.

Trailen var skitkul!
Första gången men absolut inte sista.
Dagge var jätte duktig och det verkade som han tyckte det var kul.
I denna klass var det 2 domare som dömde. Så vi kom 2:a och 4:a i denna klass.
Så kul och jag är så nöjd med Dagges insatts, han är bara för duktig och underbar.

När vi skulle hem ville Dagge inte gå in i släpet, så vi fick stå och locka och smöra ett bra tag innan han slutligen gav med sig.
Förstår honom. Här skulle jag också mer än gärna velat stanna kvar. Vilket underbart ställe och vilka trevliga människor som hade hand om detta.

Hästarna tyckte det var skönt att få komma hem igen där det väntades hö ute i hagen.

Var så trött och frusen när jag kom hem efter denna långa dag.
En varm dusch medans middagen blev färdig sen blev det filmkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar