lördag 2 oktober 2010

DIS LÄTTA HÖSTTÄVLING

Har sovit så dåligt inatt. Har haft en kille som inte kunnat sova så han har gått runt halva natten. Sen våran kära hund som tror att hon äger sängen och puttar ut matte och lägger beslag på täcket.
Vaknade vid 01:30 och kunde inte sova, bra där.

Klockan ringde 05:00. Förvånandesvärt pigg om man tänker på omständigheterna.
Plockade ihop det sista här hemma, åkte sen hem till mamma och hämtade henne och släpet.

I stallet mockade mamma så jag fick plocka in allt i släpet. Vill göra sånt själv för då har man ingen att skylla på om något inte skulle vara med.
När det kom till lastningen så har Dagge börjat med en olat. Han vill inte gå in i släpet, han vill att man ska stå och locka och smöra lite för honom sen när det är något han tycker låter bra går han raka vägen in. Min knäppa lilla häst.

Väl framme på tävlingsplatsen var jag något upprörd.
Först hade vi haft en bil med släp som låg i röven på oss till tävlingsplatsen, varför kan man inte hålla lite avstånd? Det är böter för sånt nuförtiden!
Sen när vi skulle parkera kom denna bil med släp och körde om oss så vi höll på att köra in i det ekipaget. Stackars Dagge som fick stå på öronen när jag fick slå på en tvärnit för att inte krocka. JÄVLA IDIOT!

Började värma upp Dagge och vart något sen till min start V5 att jag höll på att bli diskad :S Usch vad pinsamt det var, men det är något jag aldrig kommer att göra om. Men trodde jag hade lite mer tid på mig att rida fram än vad jag hade.
Jaja, Dagge gick ändå bra och vi fick poängen 4,9 i uttagningen och det räckte till en plats i B-finalen. Riktigt nöjd.

I B-finalen slutade vi 5:a med poängen 4,88. Kom på 10:de plats i tävlingen. Riktigt nöjd då jag inte har ridit honom speciellt mycket nu den senaste tiden och sen var det så mycket fina hästar med. Grymt nöjd iallafall. Vi slog också fartdåren från imorse, det var nog det skönaste, hehe! Bra gjort Dagge...

Något som jag även hade sett fram emot idag var att Nattar från Sunnagården skulle vara med, Stunga föl och Dagges halvbror.
Jag var påväg att köpa honom för ca 5 år sedan då han var en 4:a åring.
Han var så fin då, smäcker och ädel. Riktigt ögongodis.
Men blev så besviken när jag såg honom att man nästan blev tårögd. Det var verkligen inte samma häst man hade i minnet som man såg på banan.

Dagge tyckte det var skönt att äntligen få komma hem. Fick gå ut i gräshagen med kompisarna som vi lovat.

När jag kom hem blev det pizza på Pizzeria Hörnet.
Hampus och våran kompis Stefan hade flyttat ut dom två sista stora möblerna från lägenheten i Tungelsta. Några hyllor från väggarna ska också ner för dom ville inte köparen ha, men det får jag fixa i veckan. Så nu är det bara flyttstädningen kvar. Så skönt.
Imorgon ska nämligen köparen ha visning av sin lägenhet i Nynäshamn och jag hoppas och håller tummarna att hon hittar en köpare fortare än jag för då vill hon göra upp affären av min lägenhet omgående. Hoppas, hoppas hoppas!
Skönt att bli av med den snarast och avsluta det kapitlet och gå vidare.

Tack än en gång för en helt underbar dag mamma och Dagge.
Bra väder fick vi också. Älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar