lördag 28 augusti 2010

STORMUR HÖST LÄTT

Då var det dax för höstens första tävling, Stormurs lätta hösttävling och vi hade anmält oss till V5 höger varv. Först gången vi startade i höger varv, nu skulle vi visa mamma att han kan det också.

Blev en tidig morgon då incheckningen och veterinärbesiktningen var mellan kl 8-10. Min klass skulle börja efter lunch och då var klockan ca 14.
Så när vi kom till tävlingsplattsen och hade checkat in och besiktigat Dagge fick han gå ut i hagen som vi gjort iordning åt honom så satt vi vid hagen och tog det lugnt. Var även nere vid tävlingsbanan och tittade lite på de andra ryttarna.
Åh vilka fina hästar man såg.
Var riktigt skönt att bara vara ett tag innan man själv skulle in på banan.

Jag skulle vara med i sista startgruppen i min klass. Men tycker det är så svårt att veta när man ska börja rida fram. Gör dock nästan alltid misstaget att rida fram för tidigt, så även idag. Så fick leda runt Dagge i säkert 30-45 minuter innan det var dax för oss.
Dagge var på hugget och något okoncentrerad på framridningen. Var ju så mycket snygga tjejer att titta på överallt så varför skulle han lyssna på mig. Han var hingst på nytt, igen!

På banan gick det bättre. Riktigt nöjd med våran insatts.
Vi fick totalt 4,8 och det blev en 15:e platts av ca 40 startande. Så jag är riktigt nöjd och stolt. Vi kom inte sist :)

Nöjd med dagen och vädret som vi fick.
Massa kärlek till världens finaste och underbaraste Dagge. En häst med större hjärta finns nog inte. Han är en sann kompis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar