måndag 9 augusti 2010

LUCY ÄR SJUK :(

Usch vilken jobbig kväll det var igår. Lucy mådde inge bra, hon hade feber och ville inte äta.

Idag åkte vi in med henne till jobbet där vi fick hjälp av våran duktiga och gulliga veterinär Jenny Hedman.
Vi tog en massa blodprover och så fick Lucy sitta på dropp hela dagen. Hög feber har hon också, 40,7C. Stackars mammas lilla flicka :(
Blodproverna som skickades borde vi förhoppningsvis få svar på imorgon, håller tummarna hårt.
Tyvärr var våran labbapparat och jag inte sams så provet vi skulle köra på Haninge Djurklinik åkte jag och Hampus över med till Bagis istället. Satt där och väntade tills det var färdigt, och det var nog världens längsta timme. Usch vad orolig och nervös jag var.

Lucy var något piggare när vi var påväg hem, hon var me på ett annat sett än vad hon var imorse. Håller tummarna hårt så att dom nästan blöder att hon ska bli bättre och frisk snart. Varför kunde jag inte få vara sjuk istället? Man mår så fruktansvärt dåligt när ens djur är sjuka.

Jobbigt är att hon inte vill äta, slickar lite på maten och tar möjligtvis en liten tugga men sen får det vara bra. Så vi får tvångsmata henne, känns inge vidare.
Febern har dock gått ner något, nu har hon 40,3C.

Idag var det min dag att ta Dagge då mamma skulle få lite ledigt.
Men hon åkte ut istället för mig och tog även hand om Svala som fick jobba lite på lilla volten. Enligt mamma gick det bra och Svala var duktig. Hon börjar förstå vad det hela går ut på.
Mamma var även gullig och fixade till Svalas box, gjorde ren den och torvade.
Måste ha världens bästa och underbaraste föräldrar, älskar er :)

Imorgon skulle jag rida lektion för Eva T på Katla men avbokade den då jag ska vara hemma och ta hand om Lucy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar