lördag 7 augusti 2010

Klockan ringde kl 8 i morse.
Tog då en morgon promenad med Lucy. Därefter åkte jag till stallet.
Var så lugnt och skönt, ingen trafik alls.
Tog ut Svala på en promenad. Först tänkte jag bara gå valackslingan men då hon var så duktig så tog vi slingan istället.
Mötte en travare som precis körde ut på rakan och for iväg och då blev det fart på lilltjejen. Hon ville ju också springa av sig lite, kanske springa ikapp.

Sen när vi precis hade gått ner för den branta backen vid slingan och passerat böjen vid rakan kom det en kvinna i galopp bakom oss på sin vita häst varpå Svala blir skiträdd och flyger upp i luften och ville väl att jag skulle ta emot henne men hon landade på min fot istället och drog sedan iväg. Fick stopp på henne efter några meter, tack och lov. Kvinnan bad om ursäkt och jag bad henne att hon kunde ta det lite försiktigt när hon skulle rida förbi oss då jag hade en unghäst. Men vad fan gör idioten (ursäkta), hon fattar galopp och bränner förbi oss. Varpå Svala blir galen igen och börjar hoppa och studsa och landade på min fot igen som nu känns helt krossad. Hon saktade inte av och vände sig inte ens om, för hon måste garanterat hört mig skrika.
Fy fan för dig, var har respekten och att visa hänsyn tagit vägen.
Det var bland det första man fick lära sig att när man rider ut ska man visa hänsyn. Vid möte är det skritt som gäller. Trodde vuxna människor hade lite mer vett innanför pannbenet men uppenbarligen inte.

Mötte mamma i stallet, så vi hjälptes åt att mocka i hagarna.
Åkte sen hem och tog hand om min fot som gör så förbannat ont, grrr.
Är så förbannad...

Åkte sen hem till Hampus mamma för att fira hans mormor som fyllde 84 år igår. Satt där och fikade och pratade lite skit. Lucy var med och hon skötte sig bra. Tycker dock att det är lite jobbigt när det är mycket människor runt omkring henne. Men hon var duktig, hon ska ju lära sig att alla inte vill henne illa. Hon är en liten blyg och försiktigt liten tjej.

Tog en härlig långsam promenad på Brevik haltandes, är så fint där ute. Var nere vid vattnet där dom har båtplatts, så fint. Vi får väl se hur det blir då jag förhoppningsvis blir av med min lägenhet i höst. Blev ju ingen häst till så kommer nog bli att vi köper en båt till nästa sommar istället, men vi får som sagt se hur det blir om Hampus kommer åka till USA i höst eller inte. Den som väntar får se.

På vägen hem stannade vi och köpte godis och sen blev det filmkväll medans regnet smattrade utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar