tisdag 20 oktober 2009

Idag fick jag ett väldigt tråkigt och ledsamt meddelande av Annelie.
Hon meddelade att Rexen numera betar på de evigt gröna ängarna.

Det var en häst jag har ridit i många år och vi har haft så roligt och så mycket kul tillsammans. Han var en av mina älsta och bästa vänner. Han ställde alltid upp och gjorde alltid sitt bästa.

Vi tävlade mycket tillsammans i både hoppning och även lite fälttävlan.
Det var så kul att visa folk att ett varmblod också kunde göra bra ifrån sig på hoppbanorna och inte bara på travbanorna. Folk hade så mycket fördomar. Visst att det kanske inte såg så fint ut alla gånger men hoppa kunde han och fort gick det.

Våra långturer vi gjorde tillsammans, var ute i flera timmar. Jag saknar dom.

Skulle kunna skriva en bok om alla våra minnen.
Kommer aldrig glömma dig gubben, du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta tills den dagen då vi möts igen.

Tack Annelie för att jag fick hjälpa er med denna underbara häst. Mina tankar finns hos er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar