lördag 3 oktober 2009

DIS LÄTTA HÖST

Klockan ringde 05:00, blä vad jag har svårt att gå upp på mornarna nu.
Var i stallet straxt efter 6 och det var så kallt. Mamma var redan där och hade gett Dagge lite hö och släppt ut dom andra hästarna i hagen. Packade in alla saker i släpet, skönt att göra det själv så att man ser att allt är med, jobbigt om man skulle glömma nått.

Dagge gick snällt in i släpet så vid 7 tiden åkte vi från stallet. Tycker det är så skönt att vara ute i god tid, hatar att stressa.

Väl framme och när man var klar med incheckningen och veterinärbesiktningen gjorde vi en hage åt Dagge.

Min klass V5 skulle börja kl 9:30. Så vid 9 tiden började jag göra iordning Dagge och red sedan fram. Han kändes helt ok på framridningen men så fort vi kom in på banan kändes det som han bara dog, så man fick driva fram honom ordentligt.
Vi fick trotts allt bra poäng och tog oss vidare till A-finalen, riktigt kul men mycket oväntat.

Dagge fick vila några timmar i sin lilla hage medan vi andra satte oss i bilen och åt och vilade.
Sen började det så klart att regna och regnet höll i sig.
När det var dax att rida finalen var vi 9 st inne på banan. Det blev lite trångt men skönt med lite extra draghjälp.
Fick även här bra poäng så vi tog hem en delad 3:dje plats. Är så nöjd och Dagge var så duktig. Är så stolt över min lilla polle.

Genomblöta och frusna efter dagen var det dax att åka hem.
Dagge fick stå inne och äta, ingen ide att släppa ut honom då dom andra hästarna snart skulle in.

Packade ur allt ur bilen/släpet. Men hjälp vad med saker man får med sig.

Sen var det bara hem och ta en varm dusch och sätta på sig rena och torra kläder, sen iväg igen. Brorsan skulle titta på Hampus lägenhet som han ev ska hyra då Hampus flyttar in hos mig. Åh vad jag längtar till dess.

Lång dag och är nu så trött. Natti natti och sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar