lördag 13 april 2013

VILKEN DAG!

Vilken underbar dag!
Plockade upp mamma påväg till stallet. Alltid lika mysigt med lite sällskap i bilen.
Hjälptes åt att mocka stallet.
Tog en härlig ridtur tillsammans med mamma och Linda. Nu är vägarna så fina, äntligen.
Blev en del tempo och övergångar. Svala skötte sig kanon men var sjukt pigg och framåt.
Fick till en kanon galopp som jag fortfarande får varma lyckorusningar av :-)
Plockade sedan lite i stallet och sen var planen att åka hem, trodde jag iallafall :-)
Hade planerat att jag skulle städa men riktigt så blev det inte.
För precis när vi rullade ut från gårdsplanen ringde mammas mobil och hon såg genast allvarlig ut, sen började hon prata om Stunga. Jag tvärnitade och tjuvlyssnade, jobbigt att vara så nyfiken.
Anette som ringde sa att det stod en häst på Fors som hette Stunga så vi gasade dit.
Och mycket riktigt, där stod min älskade vän som jag inte sett på ca 11 år.
Mycket kärt återseende och tårarna bara rann. (Har blivit så otroligt känslig sen jag fick barn, hihi).
Hon var nu till salu, så ska hem och prata med mannen :-)
Missade chansen då, men jag tänker fan inte missa den igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar