söndag 12 februari 2012

VILKET UNDERBART VÄDER!

Råkade sova lite för länge i morse, så var i stallet vid tio tiden.
Mockade och sen tog jag ut Svala på en underbar tur i solen.
Skrittade skogsslingan vilket Svala tyckte var lite smått irriterade att det bara blev skritt. Hon försökte ett antal gånger att få springa lite, men idag skulle vi bara skritta.
Blev skritt på halvlång tygel då hon blir så trippig när man kortar tygeln och jag vill att hon ska ta ut steget mer.

Hon var iallafall nöjd efter ridturen. Var lite jobbigt att gå i all snö på slingan.

Igår körde jag in till stan för första gången och jag är så stolt över mig själv :) Har bara vägrat att köra i stan sen har det blivit som en spärr.
Jag och min syster Erika var inne på Lilly och tittade på tärnklänningar till bröllopet. Sen åkte vi till Little fairies i Västertorp där både hon och jag fastnade för samma klänning, den var så söt. Så nu ska jag bara övertala min andra tärna att ha en likadan klänning. Jag vill absolut inte att någon av mina gäster har en likadan klänning som mina tärnor och den risken minimerar man mycket om man beställer en och inte köper någon från tex H&M.

I fredags var Kalle hovslagare här och skodde hästarna. Han vill nu sko var 6:e vecka och det verkar som det bara är jag och Malin (Nemo) som kommer fortsätta. Ska prata med honom på måndag och se vad som händer. Jobbigt när man har en sådan bra hovslagare och jag vill verkligen inte byta.
Men vi får se vad som händer, hoppas bara på det bästa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar