lördag 19 november 2011

ÅSA PROVRIDER SVALA.

Då har jag efter mycket om och men beslutat mig för att skaffa en medryttare till Svala, eftersom min tid för tillfället inte räcker till :(
Hampus har mycket långa arbetsdagar då han jobbar på andra sidan stan, så det är inte ovanligt att han kommer hem framåt 20:00 på kvällarna. Så då är det alldeles försent att åka ut till stallet. Har nu 4 mil och det tar ca 45 minuter, enkel resa!

Det har varit ett jätte jobbigt beslut och att hitta rätt medryttare är "fan" inte lätt. Har varit ute på Bukefalos och tittat men det är bara småtjejer, så nej tack!
Har även lagt ut annons där.
Men nu har jag äntligen hittat en tjej som verkar vara för bra för att vara sann :) Tack min älskade Hampus för hjälpen, för det är helt och hållet hans förtjänst.

Hon heter Åsa och har själv haft egna hästar mm.

Hon provred idag så vi red ut tillsammans. Åsa på Svala och jag red Dagge. Hon och Svala verkade trivas med varandra. Kändes dock väldigt konstigt att någon annan höll på med henne och det kändes ännu konstigare att någon annan satt på min häst!
Blev en lugn tur runt skogsslingan, mycket skritt och lite trav.

För min del känns detta jätte bra. Känns som ett stort stenblock har lättat från min kropp. Har haft så dåligt samvete för Svala. Tack och lov att jag har en sådan underbar och snäll mamma som har hjälpt till när inte jag har varit ute. Älskar dig!
Åsa tyckte också att det var kul och hon bestämde sig snabbt för att hon ville fortsätta.
Så nästa lördag ska hon åka ut själv till stallet och rida utan att "Hitler Jenny" inspekterar minsta lilla grej hon gör, hihi :) Stackarn, kan inte vara lätt.

Kommer inte bli mycket stallet för min del nu ett tag framöver. Så nu är tanken att Åsa ska ta hand om henne 3-4 dagar i veckan och så kommer jag ut på söndagarna tills allt har lugnat ner sig.
Så nu kan jag vara hemma med Gabriel i lugn och ro. På kvällarna kan jag plugga så att jag förhoppningsvis klarar provet i april. Sen planera vårt bröllop som är i juli :) Så till hösten ska jag börja rida seriöst igen, längtar redan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar