söndag 3 april 2011

TÄVLING V5 & TRAIL PÅ STADSBERGA VÄSTERGÅRDEN.

Blev en tidig morgon idag också.

Mamma kom och hämtade mig vid sju tiden på morgonen.
Gjorde iordning Dagge så han skulle vara fin och packade in det vi skulle ha med oss i släpet. Tog dock ett tag att få in hästen, så typiskt Dagge!
Men skam den som ger sig, in skulle han och efter en halvtimme var vi äntligen påväg.
Mamma var dock påväg att ge upp några gånger då vi försökte lasta honom.
Men detta är min sista tävling innan jag blir mamma så jag skulle bara iväg, även fast jag skulle vara tvungen att bära in hästen i släpet. Tur nog så gick han tillslut in själv.
Inga ridbyxor får jag på mig nu heller, går inte igen i midjan :S Så det fick bli termobyxor då det fortfarande är svinkallt ute. Inte var det några 15 plusgrader idag som dom hade lovat.

Mamma var med i V5 och fick poängen 4,6. Det var en hel del startade i hennes klass, men är så stolt över deras prestation. Min duktiga mamma som nog var lite nervös inför tävlingen även fast hon inte riktigt ville erkänna det.
Var så kul när vi läste domarkommentarerna, "ryttaren måste andas". Det tyckte både jag och mamsen var riktigt roligt, haha.
Ingen rosett blev det för mamma idag och vet inte än vilken plats dom kom på, sist kom dom iallafall inte :)

Själv ställde jag upp i Trailen som både jag och Dagge tycker är skitkul. Är bara andra gången vi ställer upp i en sådan klass men kul är det.
Gick super bra och vi kom på en 2:a plats, så nöjd. Även fast Dagge tog en liten skit paus mitt i programmet, haha :)
Var tydligen också mycket jämnt mellan 1:a och 2:a placeringen. Ska bli riktigt kul att se poängen då resultatlistiorna kommer upp.

Hemresan gick mycket bättre. Lotta och Therese hjälpte till att lasta Dagge.
Vilken underbar familj det är!

Nu ska jag duscha sen blir det att ladda batterierna då det är arbetsdag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar