söndag 5 december 2010

JAG SKA BLI MAMMA :)

Nu går det inte att hålla detta hemligt längre, mår skit och det beror på att jag är gravid :D
Tänkte vänta med att berätta för alla på julafton men eftersom jag mår så dåligt (illa) fick vi lov att berätta detta nu. Skulle inte hålla eftersom jag inte har kommit upp ur sängen och att jag tyvärr inte har varit hos Svala så mycket som jag hade velat. Tack och lov att mamma finns.

I fredags bjöd jag och Hampus på middag hemma hos mina föräldrar då även hans mamma Kerstin kom, vi hade det riktigt trevligt. Tyvärr var inte min lillasyster med men vi ska till henne på söndag.
Detta gjorde vi dels för att fira att lägenheten är såld samt att berätta den glada nyheten. Men usch vad nervösa vi var.
Vi hade köpt tröjor till min familj och en mugg till Hampus mamma där det stod "Världens bästa farmor" på bla. Ingen fattade någonting, dom trodde att det var från Lucy. Var riktigt kul, hihi. Glada blev dom sen när dom fattade, ingen hade anat något.

Igår skulle jag, Hampus, Hampus mamma Kerstin och hennes syster Margareta åkt på julbord ute på Utö, men jag stannade hemma.
Mamma kom över och höll mig sällskap, vi hade det riktigt mysigt. Hon och Lucy stod i köket och lagade köttbullar, och då var matte inte ett dugg värd.
Hampus blev sen bjuden på ett annat julbord samma kväll, förstår bara inte hur han orkar.

Idag på eftermiddagen åkte jag och Hampus ut till syrran och fikade, (försökte iallafall). Hon fick sitt lilla paket och blev helt överlycklig över att få bli moster och gudmor. Lillebror ska få bli gudfar.

Blev sen hämtad av mamma så vi åkte ut till stallet, vågar inte själv köra bil då jag är så yrslig.
Var skönt att komma till stallet.
Mamma red ut med Pia medans jag gjorde iordning Svala.
Sen ledde mamma runt mig på henne på volten och det gick super. Hon är så cool och verkar inte bry sig om något. Nu svävar iallafall jag på små rosa moln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar