söndag 26 september 2010

Hjälp vilken helg!
Trodde man skulle vara utvilad men nej då. Skulle inte tacka nej till att vara ledig imorgon också och bara sova, är helt slut.

I fredags var jag och Hampus på SSC fest inne på söder, på klubb Metro. Helt ok, men kom på varför man inte går ut på krogen längre. Usch och fy!
Det var iallafall kul att få klä upp sig och träffa lite kompisar.

Igår lördag började dagen inte speciellt bra.
Tanken var att åka till stallet på förmiddagen men så blev det inte.
Fick då lite akut hjälpa till att ta bort syrrans katt. Fy vad jobbigt det var.

Därefter hämtade jag och Hampus upp min arbetskamrat Jenny som har hjälpt oss så mycket med Lucy, hon har varit helt underbar. Så vi åkte på SPA tillsammans på Östermalm, Sparadiset. Åh vad underbart det var, sånt måste man bara unna sig oftare.
Helt slut efteråt.
Sen hade vi lånat ut bilen och den fick vi tillbaks lite senare än vad vi trodde så det blev tyvärr inget stall idag.

Idag däremot åkte jag till stallet tidigt. Så skönt när det är så lugnt och tyst.
Började med att ta hand om Svala. Tog ut henne på lilla volten där jag löslongerade henne och det gick super bra. Har nog aldrig gått såhär bra tidigare. Hon lyssnade och gjorde nästan allt rätt. Vi höll inte på speciellt länge, åh va duktig hon var.
Stolt matte!
Tog sen ut Dagge på en ridtur. Tog Mulsta rundan via ängarna vid valackslingan. Dagge var super duktig. Tränade mycket igångsättningar och nu svävar jag på små moln. Så bra gick det även där.
Åh vad jag älskar mina underbara hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar