måndag 29 mars 2010

Oj vilken helg det har varit, fullt ös exakt hela tiden och inget stall har jag hunnit med. Men mycket har blivit gjort.

I fredags efter jobbet packade jag hela kvällen.
Hampus var i Tyresö och hjälpte till att packa där.
Helt slut när man skulle lägga sig!

I lördags var vi uppe med tuppen och började köra ut saker till Tyresö. 2 vändor hann vi med. Vi var även på sopstation och slängde en massa saker.
När vi åt lunch på McDonalds i Tyresö träffade vi på Therese Pettersson. Inte riktigt det stället man väntade sig att träffa henne på. Hon ska iallafall sälja sin fyrbenta guldklimp, sugen är man, för han är riktigt fin. Fick hennes tel nr så jag skulle höra av mig.
Sen åkte vi runt på Ikea, Bauhous och Hornbach för att titta på badrumsskåp. Min arbetskompis Helena följde också med.
På Hornbach passade jag på att köpa lite saker till marsvinen vi har hemma.
Hampus har gått med på att dom får stanna så länge det tar innan vi hittar ett nytt hem åt dom, riktigt skönt. Dom är som sagt bara för söta.

Stressigt blev det framåt kvällen. Vi skulle in till stan för att fira en kompis som fyllde år.
Så det var bara att slänga sig in i duschen och smeta på lite smink och hoppa i kläderna, sen gasen i botten in till stan.
Var på Friday`s och det var jätte trevligt.
Men alla var trötta så det blev en tidig kväll.
När jag kom hem fick jag ett mess av mamma att hon hittat ett nytt hem åt marsvinen, hennes arbetskompis tar dom. Åh vad glad jag blev.

I söndag körde vi ut lite mer saker till Tyresö.
Samt att vi körde ut marsvinen till mamma och pappa i Trollbäcken.
Passade då även på att fika och prata lite skit, trevligt.
Sen körde jag ut Hampus till lastbilen då han börjar jobba idag, HATAR verkligen hans jobb!
Var så tyst och tomt hemma utan marsvinen.
Passade på att ringa till Therese P. Vi bestämde att jag ska komma ut och titta på hennes fyrbenta guldklimp på onsdag den 31/3. Ska bli jätte kul.

Idag efter jobbet var jag i stallet.
Hann mocka till både Dagge och Katla innan mamma kom.
Vi tog oss en tur på vägarna, det är så bra underlag nu.
Katla var riktigt fin och arbetsvillig. Men vid ett tillfälle när vi var påväg hem och jag släppte efter på tygen brallade hon iväg, typiskt! Mamma hade hoppat av Dagge och Dagge höll på att skita på sig när "morsan" kommer gasandes förbi. Fick stopp på henne ganska fort. Bara så typiskt när det har gått så bra och så slutar det med en racetur.

Hem och åt, sen var det sängen som väntade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar