lördag 5 september 2009

STORMUR HÖST LÄTT

Klockan ringde 04:45, men var så fruktansvärt trött så låg och drog mig till kl 05:10.

Klockan var ca 05:45 när jag och Hampus kom till stallet och då kom mamma också. Hampus kopplade på släpet på bilen medans jag gjorde iordning Dagge och mamma packade in alla saker i släpet/bilen. Sen bar det av till Husbyöhn i Vallentuna, Hampus körde. Han har blivit min privata chafför, så skönt.

Resan gick bra, Dagge kan lätt bli lite rastlös i släpet och stampa runt lite men han var riktigt duktig idag.

Väl på plats och när incheckning och veterinärbesiktningen var klar var det bara att göra iordning Dagge, kl var då ca 9.
Det som var skönt med dagens tävling var att min klass skulle börja kl 9:30.

Framridningen gick bra och Dagge var super pigg, han gick på tårna.

Red V5 i vänster varv och är riktit nöjd. Vi fick poängen 4,8 4,6 4,8.
Vi gick inte vidare men det ska bli riktigt intressant att få se resultatlistorna när dom kommer upp, är så nyfiken.

Gjorde iordning en hage som Dagge fick beta i medans vi åt lite lunch och tittade lite på de andra ekipagen.
Sen åkte vi hem och vi var hemma ca kl 14. Skönt att komma hem i bra tid.
Hemresan gick också bra.

Väl hemma fick Dagge gå ut i gräshagen till sina kompisar.

Jag och Hampus åkte hem, sen på kvällen skulle vi iväg på kräftskiva ute på Raksta i Tyresö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar